Direktlänk till inlägg 28 juli 2015

Långdistansförhållande

Av Sofie Andersson - 28 juli 2015 22:04


Jag vill inte påstå att jag är en expert på långdistansförhållande, men jag har en del erfarenhet av det. Mitt nuvarande förhållande började med ett långdistansförhållande som varade i ett år. Efter att jag lämnat Australien träffades vi inte alls på 5 månader, då han var kvar i Aus. När jag lämnade landet visste jag inte om vi skulle ses igen, efter två månader hade han fixat visum och biljetter till England (hans morföräldrar kommer därifrån så han fick lätt visum). Det var en väldigt tuff period men det funkade tack vare Skype. Men vi räknade ner dagarna tills vi skulle få träffas igen. I Januari 2014 flög han ifrån Australien till Sverige för första gången och bodde hos mig i tre veckor innan han flyttade till London. Efter det så reste vi fram och tillbaka var tredje vecka fram tills Augusti 2014, då jag flyttade till London.
 
Generellt sett tycker jag att folk har onödigt negativ syn på långdistansförhållande.. Det funkar sålänge båda två har samma framtidsplaner och man måste ha ett mål att någon gång i framtiden bo på samma ställe. Vi hade långdistansförhållande i ett år, och ja det var tufft med mycket längtan och saknad. Men det finns också positiva grejer med det ! (Okej, att inte ses på 5 månader sög, men det är ju inte ett "normalt" långdistansförhållande.
 
Här kommer fyra positiva saker med långdistansförhållande :
 
- Man får en anledning att resa
Jag skulle aldrig rest så mycket till London om han inte bott där i 6 månader innan jag flyttade dit, vilket var kul !
 
- När man väl träffas så tar man verkligen vara på tiden och varandras sällskap
Bästa känslar när man väl träffas och det blir måånga kramar
 
- Man vidgar sina vyer och framtidsplaner
Idag funderar vi på att bo i Australien ett par år, något jag nog inte skulle ha gjort om han inte var därifrån
 
- Man blir bättre på att kommunicera
Vi skypade nästan varje dag och skrev fina meddelanden. För att förhållandet ska funka måste man bli expert på att kommunicera och utrycka sig och man blir väldigt lyhörd för sin partners känslor.
 
Det finns säkert fler positiva saker, men nu ska jag sova.
 
 
Ha det bäst!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie Andersson - 4 december 2015 20:45

Australien är ju ett populärt resmål och nästan så långt bort ifrån Sverige som man kan komma. Jag har skrivit upp en lista med tips och saker man kan göra innan man hoppar på flyget !   Turistvisum: Ett turistvisum kostar inget och beställs hä...

Av Sofie Andersson - 4 december 2015 19:45


      Äntligen börjar det närma sig, som vi har längtat ! På måndag åker min sambo till Australien och jag åker ner den 15 december ! Vi ska fira jul där nere med hans familj, som vi inte har träffat på två år. Ska bli otroligt kul att träffa alla ...

Av Sofie Andersson - 25 juli 2015 11:22

<a href="

Av Sofie Andersson - 24 juli 2015 21:58


  När jag tackade "ja" till förslaget tänkte jag nog inte igenom det ordentligt. Min pappa fyller 60 nästa år och ville göra något med mig och min syster. Förrutom att resa någonstans så ska vi nästa år göra en Svensk halvklassiker! Det vill säga ...

Av Sofie Andersson - 22 juli 2015 18:22


    Som rubriken lyder har jag idag tänkt på vad det är som får oss att vilja resa och framförallt flytta utomlands. Jag som många andra drog utomlands efter att jag tagit studenten, det var något jag alltid sett fram emot. Med vad är det som dr...

Ovido - Quiz & Flashcards